3 Mart 2011 Perşembe

kolay ve dehşet ayvalı kereviz

Ayva hayatım boyunca yemediğim bir şey ama marmelatına dayanamam.ayvalı kereviz internette cok saçma anlatılıyor.kendim uydurdum.

buyuk bir sogan ve kızmızı biberi yarım halka doğrayıp az ayçiçek yağında kavur ama tam kavrulmadan rendelenmiş 1 ayvayı, dogranmış 2 havucu, zeytin yagını da ekle. 1 tatlı kaşığı şeker de koyup karamelize marmelatlı bir şey haline gelene kadar karıştırarak pişir 5dk falan, bu işin sonunda karabiber koy bolca. 2 orta veya buyuk boy kerevizi de baltayla kesip dograyıp ekle. ustune cıkmıcak kadar az su ekle. kapagı kapat.kaynayınca kısık ateşe getir. kereviz erimesin arada kontrol et. pişince kapatıp 1 limonun suyunu ekle, tuz ekle. rakı ve şarapla da şahane olur. portakal suyu da koyulabilir suyla beraber.

isteyen soguyunca ustune maydanoz veya dereotu koysun ben unuttum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder